Friday, December 27, 2019

Top 5 Disappointing Books of 2019


TOP 5 DISAPPOINTING BOOKS OF 2019

      The end of the year is almost here, and with that, comes end of the year lists. I've already told y'all my favorite bookish relationships (which y'all can read that here if you haven't already), so now it's time for the most important lists. First I'm going to go over my most disappointing books and then next week I'll tell y'all my favorite books of the year. Before we get into this list, I want to clarify that the books on this list are what disappointed me, not necessarily what were the absolute worst books (though some of them were bad books). These are mainly books that I had higher expectations on and they didn't meet those. Without further ado, here we go.


5. F*ck~ I'm in My Twenties by Emma Koenig

14553836

This book had been on my TBR since I turned 20, which was a couple of years ago. To be honest, this book was a complete waste of my time. It didn't actually give me anything worth taking away, it was just shitty drawings of oddly specific situations the author had been in.

4. Brief Chronicles of Another Stupid Heartbreak by Adi Alsaid

33952377

This book just added to be disdain towards YA contemporary. I was really hoping this would be different and give me warm bubbly feelings, but I didn't get that. You can read my full review here, but basically this book did nothing for me. I didn't hate it. I didn't love it. It just kinda happened. 


3. The Way You Make Me Feel by Maurene Goo

35704397. sy475

This falls into the same situation as the last book. It was a YA contemporary that everyone and their mother liked, but it didn't do anything for me. The beginning of this book was super annoying to me, but it got a lot better. Overall it just wasn't as great as everyone had chalked it up to.

2. 99 Percent Mine by Sally Thorne

36300625

 I was highly upset when this book turned out to be kinda trash. The author wrote "The Hating Game" which has become one of my favorite ever, so I was expecting great things from this book. That being said, this was a huge disappointment. I didn't like the plot, the characters, romance, or pretty much anything about this book. The sparks I was expecting was not there. 

1. What If It's Us by Becky Albertalli and Adam Silvera

36341204. sy475

This book did not do it for me. There. I said it. This book was anticipated by the entire bookish community because of this tag team of authors, and to be honest, I was anticipating it too. The hype built up, and after it died down a little I allowed myself to read the book, and has become routine for me, the hype was wrong. Maybe I just need to give into the fact that me and YA contemporaries are just not meant to me. You can read my review here.

      Well those are the 5 books that just didn't do it for me. Have you read those books? If so, what did you think of them? Did you also think they were meh? If some of these books are your favorites, why? I'd love to hear everything down in the comments below.

No comments:

Post a Comment

Please leave a comment down below because I would love to hear your thoughts. To ensure you see my reply, make sure to click "Notify Me".

My Rating System

★★★★★ This book is a gift from the literary gods
★★★★ This book was pretty damn good
★★★ This book had potential but missed the bar
★★ I probably didn't finish this book or it was god awful
★ Why does this book exist?

Pageviews

Comments

Contact Us

Name

Email *

Message *